Specialutvecklat lead management-system för konsulter

 

LiteBreeze har byggt ett unikt lead management-system för att samla, följa och engagera leads. Arbetsflödet är utvecklat för bedöma och kvalificera leads utan fördröjning eller missförstånd. Särskilda åtgärder har vidtagits för att säkerställa att systemet efterlever GDPR. 

Ett LMS hanterar på ett effektivt sätt den dagliga leadshanteringen, vilket möjliggör ett bättre fokus på den så kallade säljtratten och hjälper dig förstå vilka marknadsföringsåtgärder som är nödvändiga för att konvertera leads till kunder.

Våra erfarna PHP-experter använde Laravel för det här projektet, samt MySQL, jQuery, HTML5, CSS och JavaScript. Den responsiva designen gör att systemet fungerar utan problem på flera olika typer av enheter.

Arbetsflödet börjar när en potentiell kund skickar in formuläret för offertförfrågan på konsultverksamhetens webbplats. Tillsammans med den inskickade informationen sparas också annan relevant data om den potentiella kunden, såsom platsinformation och vilka nyckelord som använts.

Viktiga funktioner

Leadslista

Den här sidan listar alla leads i systemet och här kan de enkelt delegeras, granskas, uppdateras och analyseras.

LMS:et har avancerade sökfilter som gör det möjligt att se leads utifrån olika kriterier som bland annat status, potential, land, uppföljningar och till vilken användare de tilldelats.

Leadsinformation

All kommunikation mellan säljteamet och den potentiella kunden sparas i en sammanhängande tråd så att alla inblandade kan följa processen och ta del av informationen, vilket också säkerställer transparens.

Det går att se detaljerad information om den potentiella kunden, som bland annat vilka nyckelord som använts, kontaktuppgifter och första landningssida.

Det är möjligt att ha e-postkommunikation med den potentiella kunden, vilket minimerar risken att kommunikationen sprids över flera olika plattformar.

Nyckelordsrapport

Nyckelordsrapporten är en unik funktion som hjälper dig se vilka nyckelord som ger värdefulla leads. Du kan också se det uppskattade värde varje nyckelord har.

Det gör att du kan satsa mer på de viktigaste nyckelorden under marknadsföringskampanjer.

Exportera leads

Information om ”hur en potentiell kund hittade oss” är lika viktig som att konvertera leads. Du kan utnyttja den här informationen när du skapar riktade kampanjer och på så sätt skapa leads med hög potential.

Leads, de nyckelord de använder, enhetstyp, platsinformation och information om de riktade annonserna listas.

 

Användarhantering

Du kan lägga till nya användare och enkelt hantera avancerade rättigheter.

Användarnas behörigheter är begränsade utifrån principen om rollbaserad åtkomstkontroll (RBAC), vilket stärker säkerheten. Rättighetsnivåer kan sättas hierarkiskt eller baseras på faktiska arbetsuppgifter inom organisationen.

Aktivitetslogg

Aktivitetsloggen är en realtidsuppdaterad översikt över all aktivitet i systemet. Datan kan analyseras av administratörerna för att säkerställa service av hög kvalitet och transparens i leadshanteringen.

Med ett system för leadshantering kan du maximera möjligheterna till engagemang, minimera svarstider, följa säljprocessen i realtid och öka konverteringen.

Förbättra säljprocessen och konverteringen – kontakta oss för en offert.

Team of developers who worked on this project: Krishna Raj, Karthik, Vijayaraghavan, Sanju P, Ghanashyam